In het bovenstaande voorbeeld heeft de kleurrijke spin van Google pagina “A” bereikt en ziet interne links naar de pagina’s “B” en “E”. Hoe belangrijk de pagina’s C en D ook mogen zijn voor de site, de spin heeft geen mogelijkheid om ze te bereiken – of zelfs maar te weten dat ze bestaan – omdat er geen directe, kruipbare links naar die pagina’s verwijzen. Wat Google betreft, deze pagina’s bestaan in principe niet – grote inhoud, goede keyword targeting en slimme marketing maken helemaal geen verschil als de spinnen die pagina’s niet kunnen bereiken. Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen. De optimale structuur voor een website zou eruit zien als een piramide (waar de grote stip bovenaan de homepage is): Deze structuur heeft een minimum aan links mogelijk tussen de homepage en een bepaalde pagina. Dit is nuttig omdat het link equity (ranking power) door de hele site kan stromen, waardoor het rangpotentieel voor elke pagina toeneemt. Deze structuur is gebruikelijk op veel goed presterende websites (zoals Amazon.com) in de vorm van categorie- en subcategorieënsystemen. Maar hoe wordt dit bereikt? De beste manier om dit te doen is met interne links en aanvullende URL-structuren. Ze linken bijvoorbeeld intern naar een pagina op http://www.example.com/mammals… met de ankertekst “katten”. Hieronder staat het formaat voor een correct geformatteerde interne link. Stel je voor dat deze link op het domein jonwye.com staat. In de bovenstaande illustratie geeft de “a”-tag het begin van een link aan. Link tags kunnen afbeeldingen, tekst of andere objecten bevatten, die allemaal een “klikbaar” gebied op de pagina vormen dat gebruikers kunnen gebruiken om naar een andere pagina te gaan. Dit is het oorspronkelijke concept van het internet: “hyperlinks.” De doorverwijslokatie geeft de browser en de zoekmachines aan waar de linkpunten zich bevinden. In dit voorbeeld wordt verwezen naar de URL http://www.jonwye.com. Vervolgens beschrijft het zichtbare gedeelte van de link voor bezoekers, de zogenaamde “anchor text” in de SEO-wereld, de pagina waar de link naartoe wijst. In dit voorbeeld gaat de pagina waarnaar verwezen wordt over custom belts van een man genaamd Jon Wye, dus de link gebruikt de ankertekst “Jon Wye’s Custom Designed Belts”. De </a> tag sluit de link af, zodat later op de pagina niet het link attribuut wordt toegepast op de elementen. Dit is het meest elementaire formaat van een link – en het is zeer begrijpelijk voor de zoekmachines. De spiders van de zoekmachine weten dat ze deze link moeten toevoegen aan de linkgrafiek van het web, deze moeten gebruiken om quere-onafhankelijke variabelen (zoals MozRank) te berekenen en deze te volgen om de inhoud van de pagina waarnaar wordt verwezen te indexeren. Hieronder staan enkele veel voorkomende redenen waarom pagina’s mogelijk niet bereikbaar zijn en dus niet geïndexeerd kunnen worden. Koppelingen in de vereiste formulieren voor het indienen van aanvragen Links alleen toegankelijk via interne zoekvelden Links in Niet-parseerbare Javascript Links in Flash, Java, of andere plug-ins Koppelingen die verwijzen naar Pagina’s die geblokkeerd worden door de Meta Robots Tag of Robots.txt Koppelingen op pagina’s met honderden of duizenden koppelingen Links in Frames of I-Frames Door deze valkuilen te vermijden, kan een webmaster schone, spiderable HTML-links hebben, die de spiders gemakkelijk toegang geven tot hun inhoudspagina’s. Links kunnen extra attributen hebben, maar de engines negeren bijna al deze attributen, met de belangrijke uitzondering van de rel=”nofollow” tag. Wilt u snel een glimp opvangen van de indexering van uw site? Gebruik een hulpmiddel zoals Moz Pro, Link Explorer of S |
Bezoek de website voor meer informatie : https://ralfvanveen.com |